★★★

7. mars 2012

Hverdagskos ♥♥♥

Litt hverdagskos må til når det er grått ute... Så jeg setter meg godt ned i sofaen, men en nylaget Chocochino og det nyeste "Det Nye". Lillegutt har begynt å få tenner nå, så han har ikke hatt den beste dagen i dag. Det er ikke godt når hele to nye tenner skal bryte igjennom. Han tygger som besatt på alt han får tak i... er litt sliten og lei. Men syns tross alt han takler det kjempe bra. Ikke noe problem å få han til å trekke på smilebåndet, og få han til å le er lett. Det er bare det beste som finnes, å se det tannløse smilet... og høre latteren sitter løst når jeg leker med han. Det varmer mitt mammahjerte mer enn noe annet♥ Etterpå skal jeg på apoteket å skaffe litt lindrende salve til gommene... så blir det litt bedre for han ♥

I går var vi på babysvømming for første gang. DET var stor stas DET. En liten gutt som var totalt avslappet og som bare smilte og lo. Som vi gleder oss til neste gang. Møtte igjen kjente ansikter fra svangerskapskurset også... så det var kjempe hyggelig. Babysvømming gjør underverker for små babyer. De slapper av, og får et godt forhold til vann. De får masse nærhet og kroppskontakt, og du ser at de er kjempelykkelig der de bader med sine foreldre. Begynner man tidlig nok, hjelper det på å holde lukkemuskulaturen i nese og svelg ved like også. Noe som igjen gjør at de håndterer vann bedre som barn, og som også kan være med på å i verste fall forebygge drukningsulykker.

Håper dere koser dere inne, nå som det er litt mørkt og surt ute. Jeg trekker i alle fall teppet godt opp i fanget, lillegutt ligger på fanget mitt å sover, og jeg koser meg med Chocochinoen min og et blad. God kveld ønskes til dere alle♥


2 søte kommentarer:

Nennes sa...

Et glass vin, fyr i peisen her så jeg koser meg :)

Babysvømming er gøy, datteren min var på det da hun var baby, elsker vann som bare det når 13 år etter!

Renates Lykke sa...

Det hørtes helt greit ut det også ;) Hadde det ikke vært for at jeg ammer... får holde meg til kakao enn så lenge.
Så morro å høre at det er noe barna får igjen for.
Ha en kjempe fin kveld videre :)
klem

Legg inn en kommentar